ondernemen,  vrouwelijke ondernemers

Coeur de beauté, wanneer een passie werkelijkheid wordt

Ik sprak met Stefanie Vereecken van Coeur de Beauté. Een ambitieuze dame die al van jongs af aan weet wat ze wilt en er dan ook helemaal voor gaat. Zij kon haar passie omzetten naar werkelijkheid. Het resultaat? Een succesvol schoonheidsinstituut. Je voelt er je direct thuis door het warme ontvangst van Stefanie. Lees hier haar verhaal en raak geïnspireerd.

Van droom naar eigen zaak

Al van jongs af aan wist Stefanie dat ze iets wou doen in de schoonheidssector. “Ik wist nog niet precies wat, had geen idee wat het allemaal inhield, maar het fascineerde me.
Onder lichte “dwang” van thuis uit studeerde ze gedurende het middelbaar handel talen. Op haar 15de volgende ze echter haar droom en begon ze in avondonderwijs een opleiding nagelstyling.
Nageltjes van vriendinnen en familie werden gedaan, de eerste stappen waren gezet en zo is het langzaamaan uitgegroeid.

Na de middelbare studies is Stefanie een opleiding tot schoonheidsspecialiste gaan volgen en heeft ze zich bij enkele privé firma’s gespecialiseerde cursussen betreffende huidverzorging laten aanmeten.

“Ik ben in een schoonheidsinstituut gaan werken, deed verschillend extra “jobkes” en heb zo veel mogelijk gespaard en aan de kant gezet voor mijn grote droom. Toen ik 20 was heb ik de sprong in het diepe gemaakt en ben ik een eigen zaak gestart weliswaar met een beperkt budget en in een klein kamertje thuis”

Waarom ondernemen en waarom in de schoonheidssector?

Het ondernemerschap op zich is zo veelzijdig dat je je onmogelijk kan gaan vervelen. Dat is iets wat me enorm aanspreekt. Elke dag hetzelfde doen, het zou niets voor mij zijn.
Ik ben elke dag bezig met mijn klanten en verzorgingen, maar ik moet ook met de boekhouding aan de slag, bijblijven met de nieuwste trends, mijn social media up to date houden, promo’s bedenken, netwerken, enz.

Wat mij het meeste boeit in de schoonheidssector zijn de blijvende veranderingen en verbeteringen. Bij de nagelstyling bijvoorbeeld zijn er elk seizoen nieuwe kleurtjes en trends om te volgen. Ook de skin care-industrie blijft vooruitstrevend en vernieuwend. Als je je blijft bijscholen dan kun je jouw klanten altijd opnieuw mooiere resultaten geven. Dat geeft veel voldoening.

Hoogtepunten en struikelblokken gaan hand in hand

Voor Stefanie was de highlight van Coeur de Beauté tot nu toe toen ze twee jaar terug besloot om haar zaak uit te bereiden.

“Ik heb het klantenbestand van een bestaande zaak die werd stopgezet overgenomen en gekoppeld met mijn bestaande klanten. Ik ben verhuisd naar een groter pand, ben nieuwe behandelingen beginnen aanbieden en er waren nog zoveel meer veranderingen.”.

Elke dag opnieuw, als ze haar zaak binnen wandelt, voelt ze de voldoening.

Helaas gaan hoogtepunten meestal gepaard met dalen.

“Er is toen ook van alles misgegaan. Contracten werden niet nageleefd, ik heb voor het eerst advocaten onder de arm moeten nemen, enz. Maar vooral het feit dat ik de eerste keer met jaloezie te kampen kreeg, vanuit onverwachte hoeken, deed pijn

Al bleef Stefanie niet met de pakken zitten. Het maakte haar naar eigen zeggen een betere zakenvrouw en ze is er veel sterker uit gekomen. Dat je op zo een momenten leert wat en vooral wie belangrijk is? Daar kan ik Stefanie alleen maar gelijk in geven.

Tips and tricks van Coeur de Beauté

Hét dagelijkse verzorgingsritueel voor ambitieuze vrouwen

Skin first, make-up second.

Dat is het motto van Coeur de Beauté. Volgens Stefanie kan elke vrouw er fantastisch uitzien zonder een streepje make-up. Je elke dag opmaken is niet nodig, wel elke dag je huid verzorgen!

Ambitieuze, hardwerkende vrouwen hebben vaak niet de tijd om lang in de badkamer te staan. Toch heb je met 3 minuten al voldoende tijd om je huid te verzorgen. Elke ochtend, en ´s avond, reinig je jouw gelaat met een beetje reinigingsmelk. Daarna een drupje serum en wat dagcrème. Het excuus “ik heb daar geen tijd voor” gaat dus niet op. Ongeacht of je het nu zo druk hebt op niet, volgens Stefanie moet je als vrouw ook het besef hebben dat je die 3 minuten echt wel verdient.

Naast dit dagdagelijks verzorgingsritueel is het natuurlijk aan te raden om elke 6 á 7 weken langs te gaan bij Coeur de Beauté voor een ontspannende en deugddoende gelaatsverzorging op maat met een fruitzuurpeeling. De fruitzuurpeelings van Exuviance waar Coeur de Beauté mee werkt, zijn een echte must voor iedere (!) vrouw. Acné, roodheden en alle andere problemen kunnen daarmee aangepakt worden. Ook de anti-age lijn geeft prachtige resultaten! A must try!

Advies voor startende ondernemers

Stefanie haar advies? Luisteren naar anderen en advies vragen, maar jezelf niet verliezen. Je moet altijd proberen onthouden waar je zelf voor staat.

Opgeven staat ook niet in Stefanie´s woordenboek. ¨Als het eventjes wat minder gaat, om welke reden dan ook, geef niet op. Niet alles zal op je schoot gebracht worden. Je zal sowieso tegenslagen hebben. Het kan eenmaal niet altijd even gemakkelijk zijn. Het is echter zo mooi als je van je droom je carrière kan maken. It’s worth the fight!”

 

Wil je op de hoogte blijven van alle nieuwigheden binnen Coeur de Beauté?
Volg dan zeker de Instagram en Facebookpagina van Coeur de Beauté.

Zo zijn er vanaf volgende maan Coeur de Beauté workshops. Iets uniek voor de schoonheidssector.

Het paradepaardje van Coeur de Beauté? De online skin care shop!  Alle skin care van Exuviance zal aangeboden worden.
Op die manier kunnen ook mensen die niet zo snel een instituut binnen stappen of die wat verder uit de buurt wonen zich toch een uitstekende verzorging aanschaffen. Mensen kunnen contact opnemen en hun huidproblemen delen door bijvoorbeeld foto’s door te sturen. Er wordt dan een volledig gratis en op maat gemaakt programma opgemaakt waarna ze alle Exuviance producten in de shop kunnen aankopen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *