offline marketing,  ondernemen

3 redenen waarom je deze offline tool moet gebruiken voor jouw onderneming

Een offline tool voor jouw onderneming als onderdeel van je offline marketing

Via hetfotoalbum.nl verwacht je in eerste instantie dat het enkel geschikt is om een fotoboek te maken. Toch vond ik er een leuke nieuwigheid. Het is nog maar recent toegevoegd maar het biedt leuke mogelijkheden voor jouw onderneming. In een vorige blog vertelde ik je al over het belang van offline marketing. Op fotoalbum.nl kun je vanaf nu een tijdschrift maken. Ik ontwierp er eentje voor mijn bedrijf Some Creations en maakte er een leuke brochure van.
Ik geef je 3 redenen waarom jij ook een brochure moet maken voor jouw onderneming.

 

 

3 redenen waarom een brochure als offline tool een goed idee is voor jouw onderneming

1. Niet iedereen is altijd online

Je denkt misschien van niet maar er zijn nog steeds mensen die niet 24u op 24u beschikken over internet. Wanneer je dus met iemand praat over je onderneming die niet direct over internet beschikt om jouw website, Instagram, Facebook en Linkedin te checken, heb je beter een alternatief voor handen. Een brochure is daarvoor super handig. Mijn brochure voor Some Creations is in feite een papieren kopie van mijn website. Hier en daar heb ik de teksten wat veranderd en een paar extra foto´s toegevoegd. Qua opzicht is het juist hetzelfde. Zo heb ik mijn website en bijhorende informatie altijd offline bij de hand.

 

 

2. Inkijkmateriaal op beurzen

In het najaar van 2018 ga ik naar een aantal beurzen om mijn onderneming te promoten. Als je een leuk standje kunt bemachtigen, zijn brochures handig om als inkijkexemplaar voor te leggen. Mensen gaan namelijk niet direct je website bezoeken wanneer ze jouw stand passeren. Ook je visitekaartje zal in de meerderheid van de gevallen in de vuilbak belanden. Door een brochure klaar te leggen, kun je mensen lokken naar de stand en kunnen ze direct eens kijken wat je juist te bieden hebt. Nodig ze ook uit om een kijkje te komen nemen. Zo kun je ineens een praatje slaan en wie weet heb je er op die manier een klant bij.

Tip: Heb je niet het budget om honderden brochures te laten drukken? Wees creatief. Print desnoods een paar exemplaren af, steek ze in een leuk mapje, doe er een strikje of dergelijke rond en je hebt direct iets mooi om mee te geven.

3. Altijd een back up bij de hand

Het probleem met internet is dat het steeds te pas en te onpas kan tegenwerken. Je moet bijvoorbeeld je onderneming voorstellen aan belangrijke potentiële zakenrelaties en net op dat moment functioneert het internet niet naar behoren. Door steeds een brochure bij de hand te hebben, kun je direct professioneel handelen en hen jouw brochure voorleggen. Reken dus niet steeds op de technologie en voorzie steeds een offline back up plan.
Zou jij een brochure voor jouw onderneming aanschaffen? Waarom wel of waarom niet?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *