marketing,  offline marketing,  tips

Offline marketing blijft belangrijk

Offline marketing is belangrijk.

Bedrijven zetten steeds meer budget in op online marketing. Een zeer goede zet gezien de online wereld waarin we leven. Toch mag offline marketing niet zomaar vergeten worden. het blijft een belangrijke tool om je bedrijf te promoten. Bovendien blijft offline marketing veel persoonlijker, wat veel mensen in het online tijdperk weten te appreciëren.

Hier zijn mijn 3 favoriete offline marketing tools die je zeker niet mag vergeten bij het promoten van je bedrijf
 
 

 

3 efficiënte offline marketing tools

1/ Een visitekaartje tijdens het netwerken

Zoals ik al eerder schreef is netwerken heel belangrijk. Om optimaal te kunnen netwerken zijn visitekaartjes een must. Natuurlijk kunnen jullie ter plaatse connecten via social media, maar een visitekaartje afgeven zorgt nog steeds een heel professionele indruk. Een visitekaartje representeert de uitstraling van je bedrijf. Je moet visitekaartje eigenlijk zien als een mini portfolio. In een oogopslag moet het weergeven wat je als bedrijf wilt uitstralen. Bovendien zijn visitekaartjes niet duur. Zo kun je via www.drukzo.be snel en gemakkelijk je eigen ontwerp maken of uploaden. Enkel nog bestellen en je hebt in no time visitekaartjes voor al je netwerkevents.

2/ Kort en krachtig je verhaal via een folder

Je hebt net een meeting achter de rug met een potentiële klant. Een goede offline marketing tool is om dan een folder of brochure af te geven met in het kort alle informatie van je bedrijf en de producten en/of diensten die je aanbiedt. Een potentiële klant zal na het gesprek sneller het foldertje nog eens openslaan dan de website volledig af te zoeken en de social media kanalen bekijken. Zelfs al wordt het gewoon op het bureau gelegd, de kans is heel groot dat het foldertje nog eens de aandacht trekt en wordt bekeken.

Ook is het handig om een paar foldertjes mee te nemen naar plaatsen waar je vermoedelijke potentiële klanten tegenkomt. Je kan dan snel een foldertje samen met je visitekaartje afgeven als je merkt dat iemand een potentiële klant is. Folders zijn handig van formaat om weg te steken en als je ze kort, simpel en visueel houdt, kun je heel krachtig en efficiënt je volledige verhaal overbrengen.

3/ Zichtbaar op evenementen met een banner

Een banner is een ideale offline marketing tool wanneer je veel op evenementen staat. Via een banner ben je zichtbaarder op een evenement of een beurs tussen alle andere bedrijven en kun je mensen lokken naar je stand. Het geeft ook een heel professionele en verzorgde indruk wanneer je stand wordt aangekleed met een banner. Zorg ervoor dat je banner herkenbaar is maar ook opvalt. Je bent namelijk niet de enige met een banner op een evenement.

Een roll-up banner is heel gebruiksvriendelijk. Het neemt niet veel plaats in beslag om te vervoeren en je zet het in no time overal op. Leg een banner dus standaard in je auto.

Ga voor een goede kwaliteit zodat je banner tegen een stootje kan, voor bijvoorbeeld evenementen buiten, en zodat het jaren mee kan gaan.

 

Gebruik jij nog veel offline marketing tools of ga je liever voor online marketing?

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *