ondernemer

RBI, zoveel meer dan een kledinglijn.

RBI: Reborn, Bountiful and Intigrity

De 3 kernwaarden die Ruben Cornil met zijn onderneming RBI hanteert en wilt meegeven met zijn klanten.
Reborn staat voor het unieke verhaal van iedereen, het feit dat iedereen moeilijke momenten heeft maar mensen herpakken zich en voor die kracht willen we symbool staan. Bountiful staat voor het groot van hart zijn. Bij RBI Clothing is ieders verhaal belangrijk. Intigrity staat voor eerlijkheid en betrouwbaarheid, twee fundamentele begrippen in alle facetten van het leven volgens Ruben Cornil.

Dat RBI Clothing niet zomaar een kledingmerk is, is mij al heel duidelijk. Ontdek het uniek en vooral inspirerende verhaal van RBI Clothing. Mij kreeg het alleszins even stil.

 

 

Ondernemen als leerproces

De laatste jaren ben ik enorm op zoek geweest naar welke richting ik uit wou met mijn leven. Na een hobbelig parcour en een pak lastige ervaringen wou ik deze kennis in iets positiefs omzetten. Het werd me het laatste jaar dan ook overduidelijk dat dit alleen mogelijk was door te ondernemen. Ergens had ik het wel voelen aankomen. Mijn vader onderneemt al zijn hele leven. Ik hield het tot voor kort niet mogelijk om zelf te ondernemen, tot op vandaag. Ik heb het laatste jaar hard gewerkt om de ondernemer in mij te vinden en mij open te stellen voor kritiek. Ondertussen ervaar ik ondernemen als een passie en een leerproces die mij op veel vlakken helpt groeien.

En of ondernemen een leerproces is. Ik ben mijzelf al verschillende keren tegengekomen. Toch heeft het mij als mens veranderd. Ik ben rustiger geworden en sta veel meer open voor meningen. Vroeger was ik rechtlijnig en stond ik niet tot weinig open voor kritiek. Zoals ik al eerder heb aangehaald is het leren en nieuwe ervaringen opdoen de toegevoegde waarde die het ondernemen mij biedt. Mijn netwerk is de laatste maanden sterkt uitgebreid. Een netwerk is een belangrijk gegeven waar ik dagelijks werk van probeer te maken. Your net worth is your network.

Wat ik het moeilijkste vind aan ondernemen?

Ondernemen is je soms nederig kunnen opstellen, toegeven dat je fout was. Ik raadpleeg ondertussen zoveel mogelijk mensen als ik een nieuw idee heb. Daar had ik het vroeger veel moeilijker mee.

Ondernemen op deze leeftijd is opportuniteit. Ik kom spijtig genoeg te veel mensen tegen die berust zijn op vergoedingen in de vorm van geld of iets anders materieel terwijl er zoveel kansen zijn om je netwerk uit te breiden, te groeien als mens, nieuwe ervaringen op te doen, …

Neen durven zeggen is een struikelblok en lang niet iedereen die je op je pad tegenkomt vormt een toegevoegde waarde binnen je onderneming. Dit is een van de moeilijkste facetten die je met vallen en opstaan onder de knie krijgt.

Mijn advies naar startende ondernemers is dan ook dat engagement op de eerste plaats moet staan en je elke moet grijpen. Ondernemen is een levensles die je alleen kan leren als je durft doen.

 

Van community naar kledinglijn

RBI zag het licht in januari 2016. Toen was het nog een pseudoniem voor mijn instagrampagina waar ik mensen wou inspireren. In juli 2017 besloot ik om een andere wending aan RBI te geven. Ik had een mooie community opgebouwd maar ik wou iets tastbaarders creëren, iets dat bijbleef. In september 2017 werd RBI Clothing geboren. De kledinglijn is het medium om mensen te betrekken in het groter geheel. Aan de hand van verschillende kleuren zijn er enorm veel mogelijkheden om een uniek kledingstuk te creëren want we zijn er van overtuigd dat iedereen uniek is. Momenteel werken we met patched logo´s in 6 verschillende kleuren. Zo hebben we voor ieder wat wils.

RBI onderscheidt zich van andere clothing brands door niet alleen in te spelen op commerciële factoren. De focus ligt op de emotionele factoren en het groepsgevoel. Aan de hand van een eenvoudige stijl streven wij naar een kledinglijn waar mensen zich goed in voelen en vrij zijn.

We trachten bovendien sociaal verantwoord te ondernemen omdat we er van overtuigd zijn dat de ondernemers van morgen niet alleen denkt aan een goede prijs-kwaliteit verhouding maar ook aan aan ondernemen met oog voor natuur en mens.

Tot op vandaag werk ik elke dag met de grootste inzet om mensen te overtuigen van mijn visie.

De ambitieuze toekomst van RBI

Momenteel plannen we onze eerste pop up´s met PIT´CH Gent als eerste uitdaging.

Ik kan exclusief meedelen dat we in het weekend van 19 en 20 mei onze eerste van twee pop-up´s gaan doen in de Holy Food Market in Gent. De tweede pop up vindt plaats op dezelfde locatie in het weekend van 30 juni en 1 juli.

Ons ultieme doel? Een fonds oprichten omdat wij er van overtuigd zijn dat een luisterend oor voor iedereen beschikbaar moet zijn. Het sterkste groepsgevoel is een groepsgevoel dat door iedereen ervaren moet kunnen worden, ook door mensen met een beperking.

Ik ben vanuit deze filosofie gestart en wil deze blijven hanteren in de toekomst.

 

Wil je op de hoogte blijven van alle toekomstplannen van RBI? Volg hen dan zeker op instagram

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *