ondernemer,  vrouwelijke ondernemers

De ambitieuze veelzijdige vrouw achter Aurastyling

Ik heb dit jaar veel ambitieuze vrouwen mogen interviewen voor The Ambitious Brune. 
Stuk voor stuk hebben ze me gemotiveerd. Gemotiveerd om volgend jaar een tandje bij te steken. 
Ik wil dit jaar afsluiten met dé meest veelzijdige onderneemster die ik dit jaar heb ontmoet.
Alles wat ze doet, doet ze met passie en is tot in de puntjes verzorgd. 
Laat ik u voorstellen, Ellen van Aurastyling. 



Hoe het allemaal begon

In 2001 startte Ellen met een eigen zaak in juwelen, handtassen en accessoires.
Vanuit die passie volgde ze enkele jaren geleden een opleiding tot allround styliste en dan is de bal aan het rollen gegaan. De ene opleiding volgde op de andere. De interesse was gewekt om meer persoonlijk met mensen om te gaan. 
Vandaag kun je bij Aurastyling voor verschillende zaken terecht naast haar kledingshop. 
Kleur en stijladvies, personal shopping, garderobecheck, visagie, anti-aging, massages, lashlifting, gelaatsverzorging, nagelstyling en workshops. 
Ik vroeg me dan ook af hoe Ellen zo gepassioneerd blijft.
“In mijn huidige job ontmoet ik zoveel nieuwe mensen met elk een ander verhaal. Ook werk ik veel voor bedrijven met mijn workshops. Hierdoor verruim ik mijn vizier en kom ik op plaatsen in Vlaanderen die me anders totaal onbekend zouden blijven. Iedere persoon is bovendien anders en ik vind het echt een eer dat ik advies mag geven over styling of verzorgingen mag doen.”

Het belang van hechte klanten

Als je de Facebookgroep ziet van Aurastyling, zie je direct dat ze hechte trouwe klanten heeft.
Al van in het begin stadium was ze bezig met het hele social media gebeuren. In 2009 had ze al een Facebookpagina van haar zaak. Alles over de winkel werd er in gepost. In het begin waren er niet veel reacties maar door het volhouden is het een medium dat niet meer weg te denken is uit de marketing wereld, 
Het is voor Ellen dan ook heel belangrijk dat de klanten zich thuis voelen zowel in de winkel als in het LAB. 
“Ik stel me altijd in de klant zijn plaats en vraag me dan af wat die graag zou hebben. Ik vind dat heel belangrijk.”
Zo heeft ze klanten die er al van in het begin bij zijn en nog steeds graag komen. 
Haar deur staat ook voor elke klant vrijblijvend open. Er is absoluut geen koopverplichting. 
“Eens rondneuzen kan al even leuk zijn ;)¨ 
Als tip voor startende ondernemers wil ze dan ook meegeven dat je het nooit te veel mag vinden om een klant te helpen. Klantvriendelijkheid is het allerbelangrijkste. De klant moet een goed gevoel hebben en zin hebben om nogmaals terug te komen. 

Toekomstplannen

Ellen is vastberaden haar LAB verder uit te breiden. 
Een winkelier heeft de dag van vandaag heel veel concurrentie. Denk maar aan online shoppen. 
In het LAB biedt ze diensten aan die je echter niet online kan kopen maar moet beleven.
Elke klant krijgt dan ook werkelijk een beleving mee. Een momentje om te ontspannen en even alle zorgen te vergeten (Yes please!) 
Op het vlak van workshops wilt ze haar nog meer toeleggen op bedrijven. 
“Het is zalig om een incentive te kunnen verzorgen voor firma´s. Ik werk hiervoor samen met een collega styliste. Samen kunnen we grotere groepen aan en heb je een groter netwerk om prospectie te kunnen doen.¨ 
Heb jij zin om eens volledig te ontspannen en je in de watten te laten leggen?
Maak dan snel je afspraak bij Aurastyling via info@aurastyling.be of op 0478 73 38 93
Meer info via de website www.aurastyling.be

5 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *